Vissza

.eus domain név keresése

Az internet a legsokrétűbb tudakozó a világon, hiszen bármikor, bárhol, bárki, bármilyen információ megtalálható a segítségével. Ahhoz például, hogy kiderüljön, milyen mutatók vannak a tőzsdén, a meteorológiában, a gazdaságban, vagy épp milyen trendek vannak a divatban, a technológiákban, az oktatásban stb. elég csak a világhálót segítségül hívni. Persze nem csak tájékozódni lehet az online térben, kommunikálni, sőt üzletet is lehet kötni virtuálisan (manapság ezek kombinációja jellemző, például a magánszemély utánanéz egy adott terméknek – melyet megvásárolna- összehasonlítja azt egy hasonló cikkel, majd megvizsgálja, hogy hol érdemes ahhoz hozzájutni, ha kell, kérdéseket is intézhet az értékesítőkhöz, a legkedvezőbb ajánlatra pedig azonnal lecsap: meg is rendeli online – ha lehet – a terméket). Ennek fényében érdemes minden vállalatnak elgondolkodnia azon, hogy hogyan jelenjen meg az online világban (hiszen a huszonegyedik század vásárlója a legtöbb esetben a világhálót veszi igénybe beszerzéseikor). A legkézenfekvőbb megoldás ebben a témában az, ha a cég honlapot készít magának. Ehhez pedig csak egy tárhelyre, és egy domain névre van szüksége (legalábbis az elindításához). A tárhely evidens, hogy egy olyan elkülönített webtartomány, melyre a konkrét weboldalt feltöltik, de a domain névről már kevesebben hallottak. Ennek az is lehet az oka, hogy internetes azonosítóként, vagy webcímként ismert inkább ezt a kifejezést.

Ennek a böngésző keresősávjába gépelendő karakterhalmaznak a beszerzése azonban nem könnyű feladat, kitalálása ugyanis nem kis fejtörést okoz a honlap gazdájának. Ahhoz ugyanis, hogy egy kiszemelt azonosító a domain név kereső eu, vagy egyéb végződés esetén szabad jelzést kapjon a regisztráció felé vezető úton, több feltételnek kell megfelelnie. Persze nem ez, vagyis csak a kötelező szabályok betartása a lényeg, hanem az is fontos, hogy a domain név – mivel hosszú távon szolgálja majd a vállalat tevékenységét – méltó legyen adott honlaphoz. Hiszen egy észszerűen felépített, és minden igényt kielégítő weboldal nem teheti meg, hogy összecsapott, gyenge webcímmel rendelkezzen. Ez azért is fontos, mert a megjegyezhetetlen, túl hosszú, vagy a vállalati tevékenységgel teljes ellentétben álló internetes azonosítók nem felhasználóbarátak, és - - általánosságban elmondható, hogy – nem sok látogatót hoznak (kivéve, ha kemény marketingpolitika van mögöttük, ami egyébként meglehetősen időigényes és drága mutatvány). Szóval, még a – domain név kereső eu, vagy más végződéssel leellenőriztetett, majd szabad utat kapó - webcím bejegyeztetése előtt érdemes alaposan átgondolni, hogy valóban az adott internetes azonosítóra van e szükség, illetve az megfelel e az elvárásoknak, és elérhető e vele a kívánt cél.

A már említettek szerint csak és kizárólag olyan domain regisztráltatható, mely még nincs használatban, azonban arra figyelmet kell szentelni, hogy a leendő domain tulajdonosa a saját maga által felállított követelmények betartásával találjon magának webcímet. Ha például a kitalált internetes azonosító sugall a vállalat tevékenységére, esetleg nevére, netán földrajzi behatárolást is tartalmaz annak piacára nézve, akkor a potenciális tulajdonos jó úton jár, hiszen a keresőmotorok az ilyen domaineket előresorolják listáikban. Vannak azonban, akik nem hoznak helyes döntést a webcímet illetően, és a rossz választásukra csak a domain használata közben döbbennek rá (vannak szerencsések, akik a domain név kereső eu vagy egyéb végződéssel való elvégzésekor rájönnek, hogy jobb, ha másik webcím után néznek). Annak érdekében tehát, hogy ne kerüljenek a későbbiekben a megbánt kategóriába a választott webcímek, kreálásukkor javasolt pár íratlan szabályt betartani. Például fontos, hogy a domain név jól épüljön fel. Ez annyit tesz, hogy gondos mérlegeléssel kell kiválasztani annak elemeit. Köztudott, hogy a domain nevek www-vel kezdődnek, ám azt is tudni kell, hogy nem csak kettő, hanem akár három részből is állhat az internetes azonosító. Ezzel kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy a második szintű domain név a webcím azonosító része, ami önállóan nem képes az üzemelésre, vagyis, amennyiben az internethasználó a böngészőjébe írja a második szintű domaint, az csak keresési adatként működik, nem domain névként. A rendszer ugyanis csak és kizárólag akkor tekinti konkrét internetes azonosítónak – azaz adott honlap elérési útvonalának a szerepeltetett kifejezést, ha egy felsőszintű domain is kapcsolódik hozzá. Ennek fényében egy végződés is szükségeltetik, mely a webcím legvégén található meg (példaként legyen .eu), Enélkül a böngészők nem találnak adott oldalra, már csak azért sem, mert azok a begépelés sorrendjével ellentétesen, jobbról balra vizsgálják találataikhoz a beírt információhalmazt. A fordított olvasási rangsor miatt a webcím további elemei (melyek úgyszintén a domainhez tartoznak) balra torlódnak a vizsgálati rangsorban. Ezek az aldomainnek tulajdonképpen a rámutató weblap elkülönített elemeinek létrehozásából adódnak.

Ha a potenciális domain tulajdonosnak van ötlete a névválasztás kapcsán, illetve, ha már döntés is született vele kapcsolatban, akkor nincs más hátra, mint a domain név kereső eu (a példánál maradva) végződéssel való használata. Persze a fent említett két, illetve három elemből felépülő webcímet is le lehet teszteltetni, csupán arra kell figyelni, hogy ebben az esetben a domain minden része az ellenőrző mezőbe kerüljön, ugyanis csak akkor derül fény arra, hogy a kívánt azonosító szabad e, ha teljes terjedelmében szerepeltetésre kerül az ellenőrzőben a domain. Amennyiben még nem sikerült kiválasztani a megfelelő webcímet, akkor érdemes végiggondolni azt is lehetőségként, hogy olyan domain név kerüljön beregisztrálásra, melyben kulcsszavak szerepelnek. Bár a keresőoptimalizálási (vagy ahogy sokan ismerik, SEO: a Search Engine Optimization) szempontok figyelembevétele manapság nem elvárt, illetve semmilyen előnyt nem jelent technikailag a domain tulajdonosnak, a gyakorlatban azt mutatja, hogy a kulcsszavak szerepeltetése magasabb látogatószámot generál, vagyis az internethasználók többet kattintanak arra a webcímre, mely kulcsavat is tartalmaz. Ennek okán javasolt olyan szavakat, kifejezéseket alkalmazni, melyek kulcsszavakként funkcionálnak. Bár ez meglehetősen nagy munka-és időbefektetést igényel, megéri a ráfordított erőfeszítést. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy figyelemmel kell kísérni a konkurens, azonos tevékenységet végző vállalatok által használt szavakat, melyek arra hivatottak, hogy az őket, illetve az általuk képviselt tevékenysége(ke)t megtalálni kívánók rájuk leljenek. Az így talált kifejezések, szavak valamelyike, illetve ezek összemontázsolása megoldás lehet az internetes azonosító megkreálásához. Persze nem szabad elsiklani afelett, hogy a domain rövid, megjegyezhető, és könnyen leírható legyen, nem szabad, hogy a talált kulcsszavak kombinálása értelmetlen, hosszú, vagy megjegyezhetetlen webcímet adjon ki. Ennek okán érdemes maximum két, háromszavas domain nevet alkotni, olyat, ami kiejtésekor, leírásakor sem kétértelmű vagy hibás. Ugyanis ha adott webcím szabad utat is kap a domain név kereső eu, vagy akár egyéb végződéssel történő elvégzése során, még nem biztos, hogy az a látogatók szemszögéből is optimális. Az internethasználó közönség ugyanis nem kedveli a hosszú és túlbonyolított neveket.

Mindezek mellett az is lényeges, hogy a kreált webcím sajátos, egyedi legyen, olyan, ami a tulajdonosának védjegye, márkájának része lehet, vagyis az a legjobb megoldás, ha az internetes azonosító különleges, passzol a honlaphoz, és kiemelkedik a konkurenciáétól. Hiszen egy, a versenytárséval merőben azonosnak tűnő webcím komolytalan, nem etikus, sőt, az is esélyes, hogy a hasonló domain neveket az internethasználók összekeverik, ami szintén azt eredményezheti, hogy a domain tulajdonos látogatókat veszít. Ezt megelőzve - a fentiek szerint – olyan webcímmel érdemes eljutni a domain név kereső eu, illetve egyéb végződéssel való elvégzéséig, mely találó és ötletes. Megfelelő lehet erre egy rövidítés, vagy kulcsszavak összekapcsolása, öszemixelése, esetleg egy ezekből kreált mozaikszó is.

Azt is meg kell jegyezni, hogy az a webcím, mely annyira kreatív, hogy már memorizálhatatlan, szintén elvetendő. Ilyen például, ha az internetes azonosító szándékosan hibásan írt kifejezéseket tartalmaz, vagy akaratlanul bár, de pontatlan helyesírással kerül beregisztrálásra. Ez szintén azt eredményezheti, hogy nem találnak az oldalra a látogatók, ugyanis az internethasználók többsége jóhiszeműen a helyesen leírt, és szintaktikailag pontatlan kifejezéseket ütik be a keresőbe.

Persze amellett, hogy fontos, hogy értelmes és rövid domain név kerüljön kiválasztásra, érdemes odafigyelni a mondanivalójának egyértelműségére is. Hiszen az a jó internetes azonosító, mely tömör, lényegretörő, és az internethasználó közönség tudja általa, hogy mire számíthat. Megfelelő lehet ehhez a vállalat, vagy a honlap neve, azonban lehet, hogy ez kétélű fegyver annak, akinek nehezen megjegyezhető, vagy épp hosszú a cégének, vagy weboldalának az elnevezése.

Gyakori, hogy a domain név kereső eu esetleg egyéb végződéssel történő elvégzésekor – ha a rendszer foglalt állapotot jelez, hogy – az eredeti ötlet megtartása érdekében a földrajzi elhelyezkedést, vagy a végzett tevékenység helyét is hozzábiggyeszti a leendő webcímtulajdonos az azonosítójához. Ez nem rossz megoldás, pláne, hogy a keresőmotorok – a szerepeltetett régióban, vagy helyen való keresésekkor – a földrajzi elhelyezkedést is magukba foglaló domaineket előre rangsorolják a találataik felsorolásakor.

Akinek még ezek után sincs ötlete a domain névre vonatkozóan, az helyesen cselekszik, ha eredeti védjegyet, brand-et alkalmaz, és arra építi a weboldalát, és az arra mutató webcímének megalkotását is.

Természetesen nem elég a megfelelő aldomain kitalálása, hiszen – a már említettek szerint – a végződés kiválasztására is szükség van ahhoz, hogy komplett domain nev szülessen meg. A végződés ugyanis olyan, akár egy iránytű, hiszen a böngésző ezt olvassa legelőször a webcím keresésekor. Fontossága megkérdőjelezhetetlen, csak akkor regisztráltatható egy domain, ha kiválasztásra kerül az ahhoz tartozó végződés is. Ha pedig az eredetileg használni kívánt végződéssel foglalt a domain (például egy .eu internetes azonosító esetén a domain név kereső eu végződéssel történő elvégzésekor a rendszer használatban lévőnek mutatja a webcímet), akkor van lehetőség egy másik szabad végződéssel beregisztráltatni ugyanazt az aldomaint.

Ha azonban feltétlenül az adott végződést akarja választani a leendő tulajdonos, akkor nincs más választása, új aldomaint kell kreálnia. (Persze arra is van lehetősége, hogy az eredeti, komplett, a rendszer által foglalnak jelzett domaint megvásárolja – ha annak aktuális tulaja eladja a webcímet). A domainvégződéshez való ragaszkodás sem meglepő a mai világban, ugyanis sok végződés rendkívül népszerű. A leggyakrabban használt például magyar oldalak esetén a .hu, nemzetközi weblapoknál pedig a .com végződés. A .eu is egyre ismertebb, ami az európai unióval összefüggésben lévő honlapokat takar. Persze nem konkrétan politikai értelemben alkalmazzák ezen domain végződést, hiszen használata sugallhat a vállalat ezen földrajzi tájegységen való elhelyezkedésére, esetleg az európai uniós piacokon való részvételére is.

Ez a végződés mára már olyan népszerűvé vált, hogy akár saját márka is megalkotható rá, valamint -köszönhetően a végződés adta rugalmas használatnak – a honlap arculatváltozásakor sem kell a webcím végződését módosítani. Pozitív tulajdonságainak hála nehéz manapság olyan ismert és gyakran alkalmazott aldomaint .eu végződéssel választani, mely ne lenne használatban. Röviden, egyre gyakrabban használják a leendő webcímtulajdonosok a domain név kereső eu végződéssel történő elvégzését.

Persze nemcsak tartalmilag kell megfelelő webcímet alkotni, azt is tudni kell, hogy komoly követelményrendszert kell követni ahhoz, hogy a domainek beregisztrálásra kerülhessenek, melyeket a domain regisztrációs szabályzat tartalmaz. Ez megtalálható a nyilvántartók oldalán, vagyis bármikor, bárki számára elérhető. Azért is érdemes áttanulmányozni ezt a szabályzatot, mert a domain név kereső eu és egyéb végződésekkel való elvégzése sem hoz eredményt a kritériumoknak nem megfelelő internetes azonosítók esetén (legyen szó akár szintaktikai, akár jogi problémáról).

.eu-s domain neveket ide kattintva kereshetsz.